maandag 1 november 2021

Werkplek

Op de uitnodiging van Herma Starreveld om deel te nemen aan #kunstvember laat ik vandaag mijn werkruimte zien. Een thuis atelier had ik tot 2015. Zomer 2015 oen ging ik naar Schoorl, en had daar anderhalf jaar een winkel en atelier op ongeveer acht vierkante meter. De oude ruimte van een geldautomaat op de Paardenmarkt heb ik samen met vrienden omgebouwd tot een prachtige miniatuur atelier - winkel.
Na de sluiting van de fysieke winkel ben ik nog tien keer van atelier verhuisd, tot ik wederom een thuisatelier in Schagen had. Op de foto's zie je mijn keramiekatelier met uitzicht op de tuin. Boven heb ik een kamer met boeken en een werktafel waar ik de prenten uit prentenboeken knip. Een andere ruimte boven gebruik ik als textiel-atelier.
Ik hou van wit, van eieren, van licht, van herhaling, van sprookjes, imperfectie, dieren, kleien, tweedehands damast, borduurwerk, kisten en van glas zoals de potten van Kesbeke.