maandag 29 november 2021

Geestelijk vuurwerk

Terug uit Alkmaar ziet Mars boven het land bij de Kakelepost richting terp Avendorp rook over het land gaan. Ik kijk. Vuurwerk afgestoken. Ik herken het direct van afgelopen zaterdagavond. Toen was precies zo'n wolk achter ons huis te zien. Tuurlijk even afslaan voor een foto. Wat een plaatje.
Ik kon wel wat feestelijks gebruiken na het kapot gaan van mijn keramiek-oven. Gaan er ineens 'witte wieven' over het land. Soms is het toch een feest om vuurwerk af te steken. Witte wieven zijn volgens mij in Drenthe geesten of spoken. En volgens mij is vuurwerk juist om dat te verdrijven. Lekker dubbel. Hou ik wel van, van dubbel daar op dat land aan de voet van de terp. Rook en wijnranken. Zijn het direct ook zuivere wijnen.
Naast de drijvende rook zijn details te zien van nieuw werk in het thema 'Rood'. Ook nog eens alliteratie op het eind. Rood en rollende rook. Lekkerrr, wat een feest om het tij te kunnen keren na een slechte start van een kapotte keramiek-oven. Ook daarvoor is contact met een monteur die binnenkort langskomt.