zondag 31 oktober 2021

Tien daagse

Vandaag de laatste dag Kunst10daagse Bergen. Met als hoogtepunt de expositie in het atelier van Thalé Baas. Alles wat ik zag vond ik mooi, het werk, het atelier, de omgeving, de naam van het huis van de buren 'Papyrus', het zingende roodborstje in de tuin voor het atelier, de jongens aan de straat die met hun telefoons stonden te wachten om foto's te nemen van de dikke auto's die langsreden zoals het nieuwste model van Austin Martin en de dieren in het park voor het atelier.
Ook nog een pakje uit de automaat van Pakje Kunst getrokken, blijft leuk. Vandaag trok ik uit de automaat in de Bibliotheek een klein werk van Robert Brouwer van Like wood. Ik had van hem al eens een filmpje gezien, nu keek ik meerdere filmpjes van een overname van een oude drukkerij, interessant. Het wordt een ruimte voor makers. Beter. Een kop koffie bij Merel, was eigenlijk ook een hoogtepunt. Het zien van de nieuwe, tijdelijke, friettent van Bello. Die gaat morgen weer open. Fijne ontmoetingen en goede dag met mijn vriendin Monique en vriend Mars. De tiendaagse krijgt een tien.