maandag 21 juni 2021

Zwaluwjongen

Door de expositie 'Tiergarten' bij Kunstuitleen Alkmaar denk ik aan werk waar ik een tijdje terug aan ben begonnen. Dubbeldieren, mens en dier door elkaar. Zwaluw en mens. Anders dan mijn andere werk uit de series Stofwisseling en Schijnen in kwestbaarheid. Misschien daardoor ook was het was een worsteling, want ik vroeg me af waarom ik dit maakte. Das een slechte vraag voor de voortgang van een proces. Dus heb ik het aan de kant geschoven. Vandaag verder er aan gewerkt, klaar verklaard en opgespannen op frame van hout. Ook nog dierenprenten uit oude boeken geknipt en aan nieuwe collages begonnen.
Nog meer dieren tijdens de avondwandeling over de Westfriesedijk, blote schapen. Die schapen zijn wel heel kaal geschoren. Bij beter kijken bleken het varkens.