woensdag 16 juni 2021

Vlinders en vallende iepenzaadjes

Dag drie te gast als kunstenaar in de klas bij basisschool in Petten. De dieren en mensen, kinderen, waren weer prachtig. Na het werk via het Strand van Luna, met tussenstop pootjebaden bij Teun, naar Arts & Crafts voor lesmateriaal. 's Avonds een wandeling door het paradijs. Ofwel de vuilnisbelt die nu paradijs is. Is dat niet altijd zo. De schoonheid van de mislukking. Want we zien pas achteraf hoe mooi het mislukte is. Wat te doen met dat wat je niet wilt zien, bedek het met weelde.
Nou de schoonheid was vandaag overal. Ik heb het naar mijn zin op die bijzondere basisschool. Wat een fijne sfeer zag ik daar. Kun je sfeer zien? Ik zag het. Dus ja. Plus een ei op mijn pad. Een reminder want ik ben een blij ei. Ook nog fladderende vlinders en iepenzaadjes. Het kwam allemaal samen. Cirkel is rond. Vierkant ook. Want als je die lijnen volgt dan kom je ook weer op hetzelfde punt uit. Het maakt niet uit hoe je het doet. Dat je er komt. Daar gaat het om. En dat wil ik graag meegeven. Doe het zelf. Hoe, maakt niet uit. Alles is goed. Want je komt er wel. En je bent er al. Het is maar net hoe je er naar kijkt. Die vrijheid voelde ik sterk op de basisschool De Springschans in Petten. De naam zegt het al. Je hoeft alleen maar te springen. Je vleugels doen de rest. Kijk naar boven en daar fladderen ze. Vlinders en vallende iepenzaadjes.