woensdag 30 juni 2021

Kauw, kat en dunne gietklei

Voor Blauwdruck ben ik grote bekers aan het gieten en heb net een nieuwe emmer gietklei in gebruik. Zo dun als water. In plaats van 12 minuten voor de eerste beker, duurt het nu een uur, of meer. Het heeft vast iets te maken met remmen. Ohnee, ik wilde het niet weten. Hoe dat ook al weer zat met remmen. Altijd alles willen weten en verklaren.
Nou vooruit. Ik heb niet zo'n goede rem en ik denk dat de laatste tijd ik seintjes krijg om daar eens naar te kijken. De handrem stopte ermee, toen trapte ze in de garage ook door de 'gewone' rem. Die werd daar gratis gemaakt. Bij een noodstop kom ik erachter dat ook de remmen van de fiets het niet doen. De auto bracht ik voor de handrem naar de garage. Blijken de remklemmen vast. Dus dat gratis repareren bij ABK dat was wel gratis, maar niet repareren. 
Twee deurklinken hier in huis vallen ook ineens niet meer in het slot. Wat ook een soort van rem is. Op de rem maar dan doorgaan. Wat zal ik er mee doen? Remmen?
Vandaag naar Haarlem gereden voor nieuwe emmers gietklei en een zak poederklei om de dunne gietklei op goede dikte te maken.
De dunne klei maakte dat ik veel meer dagen kwijt was met het gieten van de nieuwe bekers. Gewoon doorzetten. Daar ben ik goed in en dat te verklaren hoef ik dan weer niet. Ik ben een doorzetter, met zonder rem. Nu heb ik een voorraad en gaan ze als ze klaar zijn naar Blauwdruck in Zwolle.