woensdag 9 juni 2021

Stuiterend geluk

Foto's laten printen op kalkpapier. Ik vind het prachtig. Mijn geluk kan niet op. Stuiter de stuiter. Eerst begon de dag met een wandeling ter voorbereiding op telefoongesprek met Kitty Mertz van Noordkop Centraal. Wandelend stroomt het beter. Waar gaat het eigenlijk over? Ik weet het wel en Kitty zei het ook mooi. Het gaat om dat kleine geluk. Zeker nu in de crisistijd. Laten we daar naar uitkijken. Licht zit in kleine momenten. We hadden een prachtig gesprek. Ik stuiterde wel. Gelukkig maakte Kitty een goede montage van ons telefoongesprek. En vlak voor het gesprek zag ik een kraai in onze berk. Zo tussen de kauwen. Vind ik ook een mooi moment. Kraaien hebben iets van oer oude sprookjes. Daar ben in nu eenmaal ook dol. 
Nou dat gelukslicht dat zag ik vanmiddag ook weer. Na het bezoek aan Copy Copy. Wat een prachtig resultaat. Voor Kunstuitleen Alkmaar maak ik mooie doosje met dubbel e foto's er in. Kalkpapier foto op het doosje geplakt, trek gedeelte er aan gemaakt. Samen bedacht met Floortje Bakker. We hadden een echte uitvinderij hier vanmiddag.
Daarna voor het eerst bij Teun thuis eten en met volle buik nog een fotosessie met Marcel Valkema voor de krant Schager Nieuwsblad. Valkema maakte hele mooie portretten van mij. Wanneer ze in de krant te zien zijn weet ik niet. In ieder geval nog meer media aandacht voor mijn inzending voor de challenge 'Niets is wat het lijkt' van museum CODA. Met zoveel aandacht en energie krijg ik het winnende aantal stemmen. Joepie! Stemmen kan nog tot 13 juni.