donderdag 3 juni 2021

Let's go crazy

M'n eigen hokjes denken. Voor de vogels kocht ik vetbollen. Want er was geen strooivoer in de winkel. Koop ze nooit, maak ze zelf, vanwege dat vogel gevaarlijke netje. Dat netje bond ik vast. Ik dacht ik hang ze op in een silo, eentje gemakkelijk aan een tak, kunnen ze bijna liggend eten. De laatste aan het puntje van de berk. Deze voor de mezen, dacht ik. De acrobaten onder de vogels. Hoe dan? Mijn hoofd plaatst vogelkuren in een hokje. Al snel bleek dat de kauwen ook een acrobatisch vermogen hebben. Alsof ik dat niet wist. Zie ze gaan. Elegant aan de bol voor een vrije oefening.
Verder oefen ik nog wat door met nieuwe werken en staat de kerk in de steigers. Werk aan het huis van God en werk in het atelier van Koning. Dubbel work in progress.
Ook dans ik op Prince, in gedachte met Mieke, mijn overleden vriendin, met plezier en tranen. Vandaag is haar geboortedag. Dol op Mieke, dansen en dol op dubbel.
Mooi ook om na zoveel jaar nog woorden in de tekst van Prince te ontdekken en me te verbazen. Hoor ik het woord Daffodil? Ja. Volgens Prince ga je daar dood aan. Narcisme. Net als aan pillen en trillen. Let's go crazy! Ik vind het een goede tip. Let's go!