maandag 15 februari 2021

In de greep van de keep

Al drie keer lees ik dat er veel kepen gespot worden. Mars leest zelfs een stuk voor. De keepkoorts is daarmee groot. Van het zien van één keep word ik al gelukkig laat staan een hele zwerm. Met de keepkoorts onder de leden ga ik een blokje om. Dat ik het bij me droeg, daarvan had ik overigens geen idee. Tot ik bijna thuis, met mijn tassen vol boodschappen, een aantal ander soort vogels dan normaal op zie vliegen. Vogels met een witte onderkant. Ik stond direct stil. Alleen nog oog voor de vogels. Er zat ook nog eens een putter.
Dit moment duurde twintig minuten, dat ik naar kepen stond te kijken en foto's te nam. Na zo'n vijftien minuten begon ik wat te twijfelen. Ze lijken best groot voor een keep en van de week hadden we ook al kramsvogels in de tuin. Zouden het niet kramsvogels zijn?
Thuis de foto's bekijken en inzoomen en tja tot de conclusie komen dat het inderdaad kramsvogels waren waar ik warm voor liep in de smeltende sneeuw.
Verder ging er een zwaluw en drieteenstrandloper op de post en maakte ik nieuwe miniaturen voor 10x10artist.
Om niet ook nog een gebroken hart te hebben hing ik tijdens de dooi het ijshart aan de stang van een fiets, boven een berg sneeuw. Precies toen ik foto's maakte viel het. Ik zag er een sneeuwuil in. Das dan weer mijn hoofd die dat er van maakt. Toch nog een bijzondere vogel gespot vandaag.