zondag 7 februari 2021

Binnenpretje

De dag dat de sneeuw tussen de kieren binnen vloog. Sneeuwpret gehad en gelachen. Het begon vanmorgen al. Op de mat bij de voordeur lag sneeuw. Hilariteit alom. Na het ontbijt wilde de kat naar buiten. Achter zaten de vogels net aan hun ontbijt, dus achterdeur was dicht. Kat wilde wel door de voordeur. Maar serieus, ik was dus echt nooit 50 geworden als ik in een andere tijd was geboren. Vroeger, zeg maar, (toen alles anders was.) Ik ben zo onhandig qua sporten en natuurfenomenen. Voorbeeld: Als aan zee iets glimt en groen is. Dan ga ik daar rustig op staan en kieper ik om of zelfs de zee in. Want alg is glad. Meerdere keren voor gekomen. In mijn hoofd is er niet een optelsom die zegt, glad!
Dus onze voordeur maakte ik open. WOEiiiiiii! Hahahaaaaaaa!!!!! De sneeuw lag tot aan de achterdeur! Kat zat natuurlijk allang op de trap. Zo dus. Die voorzag dat al lang en snapte het wel.
Daarna gewandeld, steen koud, en heerlijk. Thuis de sneeuwduinen rond het huis wegwerken. Dat doe ik dus ook met tegenwind. Hup, droge stuifsneeuw zo de bovenkant van m'n schoenen in. Koud!!! Hahahaaaaaaa!!!!!
Na nog een wandeling, dit keer met de buuf, deed ik de poort open en had zich daar achter al weer een sneeuwduin gevormd. Totaal geen zin gehad die sneeuwschuif actie.
Net dacht ik nog, hoezo heb ik pijn in m'n rug, nu weet ik het weer. Sneeuwschuiven in de winterstorm.
Verder nog dit: de buizerd vordert en in mijn webshop Op Schoorl is het uitverkoop. Vanaf vandaag 50% korting op alles in de SALE.