dinsdag 27 april 2021

Roze en oranje boven

Je kunt er niet omheen vandaag. Ook alles wat je wilt negeren groeit, blijkbaar. Zo ook Koningsdag. Zelfs niet in het nieuwe huis van Teun. Dan nog zie ik oranje boven. Oranje boven op de muur en boven de huizen.
Een goudvis, die normaal gesproken best ondergedoken in onze vijver zwemt, is nu ook oranje boven. Ik hou van de kleur oranje en toch schuurt zelfs dat op een dag als vandaag. Ik hoorde Marc & Ramon er ook over. Dat vandaag vele mensen op twitter zich afzetten tegen het koningshuis. Dat het zo leuk en feestelijk is, Koningsdag. Nou ik voel ook ergernis en neiging om mijn achternaam te veranderen. Dat eigenlijk al sinds de dag dat de Koning Koning werd. Weg met dat Koningshuis.
Ik hou van sprookjes. Dan zou je denken dat ik hou van het Koningshuis. Niet dus. Maxima vind ik dan nog wel leuk. Als we het over sprookjes hebben. Ook omdat ze kleur geeft aan ons duffe huis.
ps: Sorry voor de foto van de dode goudvis. De rode kater van de buren kan heel goed vissen. Maar hij houdt niet van vis. De kleur oranje viel me op in dat groene gemeenteperk. Gek genoeg vind ik dode dieren mooi om op de foto te zetten en ook om terug te kijken. Dat doe ik niet met mensen. Die lijken me dan altijd aan te kijken. Dat doet die vis niet. Hahaha, nu ik beter kijk doet die vis dat ook. Lijken kijken. Is dat ook zoiets als lijken pikken. Ja joh, nu denk ik aan negrofilie. Negro filet. Ik zie dat de mieren de filet van de goudvis wel opeten.