woensdag 21 april 2021

Eiken met lof

Geen groot feest, wel een waardige leeftijd. Daar hoort een klein zelfgemaakt cadeau bij gemaakt op tweedehands damast servet. Het cadeau geef ik mee met Linda. Voor haar lieve moeder. Die moeder denkt zo af en toe aan mij bij het opruimen van rest stukken textiel.
Het zou een lammetje moeten zijn. De tekening op de achterkant begon ook best daar mee. Toch zie ik er ook een hond en een geit in. Mooi mislukt lammetje. Ik denk dat ze het zal waarderen. Want zo is ze, die moeder van Linda. Wel in voor een geinige mislukking.
Hulde aan de Eiken met lof. Alleen de titel van deze leeftijd is al mooi. Direct zin in salade met lof. Enne I lof lammetjes. Eikels met lof. Hmmmm, krijg er trek van. Hopelijk smeren Linda en haar moeder hun feestelijke toet met een ander servet af. Kom ik weer uit op de tweedehands damast servet. Ik hou van verhalen in het rond, ronde verhalen.
Nog even op detail. Omdat de moeder veel met textiel heeft gewerkt heb ik expres op de achterkant genaaid en daarna het werk omgedraaid. Op de voorkant, eigenlijk achterkant naaiwerk, heb ik een aantal strepen gezet met pen, alsof het lijkt op een naaipatroon. Klein cadeau, aandacht voor de kleine details.