dinsdag 20 april 2021

Muizenissen

Grote aandacht voor kleinigheid. Wat als je het resultaat van een opdracht toont en de opdrachtgever reageert met de woorden:"Leuk hoor. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat." Dit was 5 maart. Ik reageerde niet en nog steeds niet. Want, wat betekenen deze woorden? Is het nog niet af? Vind ik het wel af? Is het niet goed? Kent de opdrachtgever mijn werk niet? Verwacht de opdrachtgever iets totaal anders? Kortom ik laat het even sudderen. De afgelopen week met nieuw werk begonnen. Ik zit toch in een periode van overdenking. Dus kon dat er nog wel bij. Er is een proces gaande. Piepklein proces kan ook best olifanten omvang aannemen. Geen punt in atelier Koning.
Na een bestelling uit mijn webshop Op Schoorl op de bus te hebben gedaan nog even een rondje om richting iep. Ik zag een ontkiemende boom en een vissekop die dat proces al had doorlopen en heel veel zaad van de iep. Hier om de hoek bij het spoor staat en hele lage iep en zo klein als hij is, zo klein zijn ook de zaadjes. Even als bewijs mijn hand onder een takje gehouden.
De miniatuur van muis ligt nu te pletten tussen de prentenboeken in mijn atelier. Morgen nog eens kijken of mini muis groots is, en klaar, af.