maandag 8 juni 2020

Trouwkapje en kauw

Of ik de trouwjurk wilde hebben? vroeg mijn nicht. JA!!! natuurlijk. Dol op installaties maken met trouwjurken. Zaterdag ontving ik het pakket via de post. Geweldig cadeau.
Met het hoofd in mijn mondkapjes fabriek, want inmiddels meer dan 350 stuks gemaakt, denk ik nergens anders meer aan. Dus naaide ik voor de dochter van mijn nicht een mondkapje van de restanten van de trouwjurk. Met een nieuw patroon, een patroon gekregen van Kiki van Caspel. Zij maakt de mondkapjes voor De Parade. Hele mooie, kijk maar in de Parade-onlinewinkel.
Een tweede naaide ik van het patroon dat ik al steeds gebruik.
Vandaag was het een feest in de tuin. Een jonge kauw, die ik bijna adopteerde, ahhhhh zo leuk! zat een tijdje in de tuin en toen hij weg wilde vliegen, nam die eerst een aanloopje naar achteren. Met een kleine wiebel met het achterwerk liep de kauw een paar stappen achteruit, (owwwwww, Teun en ik smolten van geluk van die schattige achteruit aanloop) en vloog het dak van het schuurtje op. Pip vond de kauw ook wel gezellig. Kijk maar hoe verliefd ze kijkt. Al twijfel ik wel of ze er net zo over denkt als ik. Of dat ze het een lekker hapje vindt, zo'n jonge kauw. Kon ik Pip maar leren knagen, net als onze konijnen. Lekker knagen op druiven- en rozenbladeren. Beter dan kauwen op kauwen.