dinsdag 2 juni 2020

Kat nou konijn

Kat konijn. Wat de baas doet, dat doen de huisdieren hier ook. Ze mixen. Wie er eerst was, ik heb geen idee. De konijnen hebben we al jaren. In ieder geval zijn ze zeven jaar oud. Pip is bijna twee. Ze kijken op naar Pip. Want sinds we de kat hebben doen ze haar na. Lopen ze bijvoorbeeld ook op de parkeerplaats hier voor de deur. Dat deden ze nooit. Pas toen ze het de kat zien doen, deden ze hetzelfde, via een gat in de heg de tuin uit.
Vanmorgen deed ik de gordijnen open en zat moederkonijn op het dak... pfffff! Maf beest. Dat zag ze Pip ook al doen, dus dat moest ook gekopieerd. Heerlijke taferelen. Met name als het binnen de hekken van onze tuin gebeurd. Want rondjes achter elkaar aan rennen op de parkeerplaats is niet een favoriet tafereel. Wel grappig. Zeker ook als er nieuwe buren naar buiten komen met een kist of doos, om het konijn te vangen. Nu weet iedereen het wel. Dat ze wel weer thuis komen. Om lekker op hun eigen dak te gaan zitten.
Wel heb ik extra paardenbloemen geplukt vandaag. Want de bloempotten gaan behoorlijk snel leeg. De afgelopen dagen vraten ze er zes leeg. Nog wel met mijn favoriete bloemen, de klaproos. Nou m'n nieuwe net uitgepopte ginkgo, gekregen van mijn buuf, laat ik voorlopig nog in m'n atelier staan.