zondag 28 juni 2020

Haas en perfecte vlekken

Genieten van mijn nieuwe haas van vilt. Een cadeau gemaakt door Floortje.
Evie, mijn jongste vriendin, maakte op mijn verzoek mooie handgeschreven naamkaartjes voor bij de toppings, van de Karma Shoarma. Heerlijk vegetarische shoarma gemaakt van knolselderij. Nu, de dag later, met de perfecte vlekken. Je ziet vaak van die koffiekop of rode wijnglas gemorst afdrukken op websites of logo's. Alsof dat iets zegt. Geen idee wat dat zegt. Maar ze zijn blijkbaar charmant. Wij vinden dat, net zo als wij het charmant vinden als dieren eten. Waarom is dat eigenlijk? Waarom worden wij blij als een dier uit onze hand eet? Of als een vogel in bad gaat? Ik word daar in ieder geval gelukkig van. Vanmorgen nog, toen ik een rijtje kalveren van achteren zag. Een stuk of 10 dunne billen van jonge kalfjes die zij-aan-zij uit de voertrog stonden te eten. Ook daar knap ik van op.