vrijdag 13 september 2024

De expositie laten groeien

Twee weken terug was ik al een dag in de Turnhal in Ellecom om mijn expositie met installaties in te richten. Toen wist ik al dat de installaties nog groter werden. Vanwege vervoer van, de onderdelen van, mijn installaties in onze Volvo personenauto, en tijd was dat nu eenmaal zo dat ik twee keer ging inrichten. Want ik ging tussendoor naar lekker naar Vlieland, voor festival Into the great wide open. Vanmorgen de auto weer helemaal vol geladen met keramiek, glazen flessen en mixed media werk voor mijn duo expositie met Bho Roosterman, in Villa Elize georganiseerd door Simone Carrée. Ook een monument dat dit weekend tijdens Open monumentendag (weekend) te bezoeken is. Natuurlijk nam ik mijn lievelingscadeau mee, biologische saffraan krokussen van Huiberts.
Zo gewend aan de lange zomeravonden. Even niet opgelet dat het al weer herfst wordt. Voor ik het wist was het donker. Geen verlichting in de Turnhal. Ik had wel wat lampjes op batterijen meegenomen, maar die gaven veel te weinig licht. Bho en Simone kwamen nog met avondeten en even wat hulp. Het schoot toen wel goed op. Maar toen ze weer weg waren en ik nog even heen en weer aan het lopen was met water voor mijn installatie Groei briljant werd het me toch te donker. Nou, donkerder kon niet. Ja, wel met zonder de zaklampen. Te donker om nog een fles goed te kunnen vullen en neerzetten. Morgen vroeg de wekker zetten werd het plan.
Zo kon ik nog gezellig met Bho en Simone een afzakkertje doen in de Villa. Zij hadden samen daar de expositie ingericht. Dus zij moesten ook nodig beloond aan de keukentafel. Heerlijk iemand die goede smaak heeft, in alles eigenlijk, ook in rode wijn, hmmmmm fijn.