woensdag 27 oktober 2021

Kool kiezen

Dat viel nog niet mee, om één monoprint kool-afdruk te kiezen om verder mee te gaan werken en er op te gaan borduren. Eigenlijk wil ik ze gewoon zo houden. Al m'n monoprints naast elkaar in een lijst. Ik hou er van. Maar ja, dat ging niet gebeuren. Vandaag niet althans. Dus koos ik de minst mooie uit om mee te gaan experimenteren. Dat proces laat ik nog even niet zien, vanwege het proces, waar ik dus midden in zit. Dat dacht ik, toen ik stopte en nog even een foto nam, van waar ik zat in het proces. Kijk ik net de foto's terug, blijk ik toch een mooier resultaat dan verwacht, of gedacht. Morgen nog maar een kijken. Misschien is het wel af. Foto's tussendoor maken werkt bij mij altijd goed, alsof ik er met een ander een werkbespreking over houd. Dan lijk ik zelf wel dubbel. Dubbel werk? oh nee, dubbelganger. Oh nee, ik ben het zelf. Liggen we samen dubbel.
Over liggen gesproken. Na drie dagen rode kool op tafel vond Pip het tijd om er op te gaan liggen. Misschien zag zij het ook, net als ik, de uiltjes in de afgesneden plakken rode kool. Ze ging er in ieder geval een uiltje op knappen. Knappe kat.