dinsdag 26 oktober 2021

De inspiratie groeit als kool

Dit is de tijd van de kolen campagne. Eigenlijk had ik dat woord nog nooit gebruikt, en wist niet van het bestaan af, tot ik het Astrid Volten het zag gebruiken. Bij ons thuis had het geen naam. De kool ging van het land. Het was meer een constatering. Het stinkt, dus de kool gaat van het land. Klei op de weg, dus de kool gaat van het land.
Op de academie al heb ik kool als inspiratiebron gebruikt. Nog steeds geniet ik van het tafereel op het land, hier in de buurt van Schagen.
Nu gebruik ik het als inspiratiebron voor een nieuwe tentoonstelling. Gratis krijg ik het nummer van Marco Borsato erbij. Das minder leuk. Want geen fan van zijn rood. "Vandaag is rood de kleur van jou lippen. Vandaag is rood....". Tja. Altijd een liedje in m'n hoofd. Vandaag ging ik drukken en eigenlijk monoprinten met rode kool. Wat is dat toch leuk werk. Waarom het monoprinten heet, geen idee. Ik doe meer aan multiprinten. Ik kan namelijk nooit meer stoppen, zo heerlijk vind ik het om te doen.
Ook deed ik een bestelling op de bus en naaide ik vogels. Zo ook de wielewaal, op dit moment mijn lievelingsvogel en een havik.