zondag 2 augustus 2020

Klei cadeau

Oven uitpakken is nog veel leuker dan dat ik had onthouden! Heerlijk. Ik was even vergeten hoe blij ik word van werken met klei.
Met webwinkel vind ik het ook zo'n gedoe. Keramiek verkopen. Dat stevig breekvrij inpakken, plus de verzendkosten. Toen ik nog mijn eigen fysieke winkel had was het eenvoudiger. De klant nam het mee. Nu denk ik toch echt dat ik een hobby heb. Ik ga het mezelf althans aan zitten praten. Van jongs af aan doe ik de dingen altijd fanatiek. Paardrijden, handboogschieten, saxofoon spelen. Ik zag het nooit als hobby. Ik moest beter worden, beter dan een ander, eigenlijk professioneel en zelfs super goed. Dagelijks trainen en leren. Nu wil ik mezelf overtuigen dat ik dat niet hoef met klei. Dat ik van het proces al gelukkig word. Ik heb een hobby. Kleien. Goed. De hobby van mij. Werken met klei.
Vanmiddag, terwijl ik aan het wachten was op het afhalen van een aantal mondkapjes, heb ik ook nog wat elastiekjes in een aantal mondkapjes gezet. Er is nu weer voldoende elastiek te koop. Dus enthousiast kocht ik een aantal lievelingskleuren.