zaterdag 1 augustus 2020

Glimmend de dag door

Wachten op afkoeling duurt zo lang. 's Morgens na de glazuurstook van 1130 graden kijken en dat de keramiek oven dan op 248 graden staat. Opgewonden alsof je als klein kind je verjaardagscadeaus bijna mag open maken ging ik verder met de dag. Het duurt dan vast niet lang meer voor de oven open kan. Denk ik dan, zoals altijd. Weer vergis ik me daar in, want wat duren die laatste afkoel graden lang.
Pas na het avondeten was de temperatuur helemaal gezakt en mocht hij open. Zie ze weer eens glimmen! Zin in meer.
En op de één of andere manier hoort taart bakken ook bij keramiek. De takken van de appel en peer waren door het gewicht van de vruchten over het voetpad gezakt. Dus knipte ik wat weg. Maakte er tarte tatin van. Dat moest.
Ook fruit kopen bij de stal moest. Zo fijn, er waren reine claude pruimen. Verrukkelijk als taart. Die haalde de taart echter niet.
Plus mijn bestelling eco vriendelijk thuis zeefdruk set van Bonnin Hood ontving ik vandaag. Prachtig pakket, een cadeau om uit te pakken.
Ik zeg het nog maar eens. Het zijn goede tijden, werken aan huis.