zaterdag 8 augustus 2020

Hitte galore

Verschillende mondkapjes naaien. Ook voor het hoofd van mijn kleine buurvrouw. Als die haar mond open deed zat het kapje, wat ze eerder bij mij kocht, op haar kin. Frisse avond duik in zee bij Petten en heel veel cadeaus. Alle soort van ruil cadeaus. Dat zijn bij voorbaat al de mooiste. Het kunstwerk kreeg ik van Linda Meulenhoff. Precies waar ik van hou. Blauw, bloemen, herhaling, los lapje en vastgemaakt aan verfrommeld takje. Hij hangt nu tussen mijn werk in mijn atelier. De waslijn hangt ook helemaal vol met nieuwe oude lapjes uit het naaiatelier van de moeder van Linda. Voor nieuwe mondkapjes. Dat worden wel hele mooie. Prachtige retro lapjes zitten er ook tussen.
De vijgen kreeg ik van mijn buuf. Ook precies waar ik van hou, al is dat cadeau wat vluchtig. Want al op.  Nooit eerder gehad. Verrukkelijk Hollandse hoek Doornenhof vijgen. Heerlijk en mooi buren, collega's en vriendschap. Al liepen de druppels alleen al bij de afwas van m'n hoofd. Ondanks en dankzij de hitte was het was een dag van warmte.