maandag 3 augustus 2020

Eihouders in wording

Oi, de hobby. Ik kan best een hobby hebben. Gelukkig is het zondag. Dus mag ik werken aan m'n hobby.
Oh, nee, dagen door de war. Het is maandag. Nou dan doe ik alsof het vakantie is. Eigenlijk moet ik nog aan het werk voor onze expositie in september bij galerie Zône in Leiden. Marcel en ik gaan weer samen exposeren met onze expositie 'Flatliners en wolkenkrabbers'. Hij met olieverf en ik met collages van papier en textiel. In m'n hoofd ben ik daar mee bezig. Maar de hobby is zo verslavend. Ik maak nog even wat eihouders. Ik had een bestelling, eentje met blauw. De voorraad was niet kloppend. Daarom ging ik nieuwe maken. Maar ja, als je dan toch een oven gaat stoken, dan kun je die maar beter vol kunnen laden.
Wat een uitvinding dat werken met een kopie uit de laserprinter en engobe. Het is een soort van monoprint, waar ik op de academie ook altijd zo van genoot. Het is niet precies te bepalen hoe de engobe afbeelding op de natte klei komt maakt het spannend en verrassend. Nu weet ik ook wel waarom ik zo graag tijdens de zomerhitte werk met keramiek. M'n atelier is een stuk groter. Ik zet de tuindeuren open en laat het heerlijk buiten in de volle zon drogen.