donderdag 29 juli 2021

Wolken rood

Heb ik nu toch de drie R-en vandaag. Veel rood vandaag. Van begin tot zonsondergang. Emmer, aardbeien en zonsondergang. Ohw nee. Liedje in m'n hoofd. Die van Marco Borsato. Pffff "vandaag is rood....". Nou goed ik negeer het lied. Altijd een woord-lied- associatie.
Gelukkig ook drie wees. Werken, wolken en wandelen. Vier zelfs nog mooier. Ook water. Zeewater. De rode vlag hing uit, oh zie je wel. De vier R-en. Toch geen drie. Ik heb het ook zo niet met die regel van de drie R-en. Tot mijn 35ste kende ik ze niet en nu wil ik ze zo snel mogelijk vergeten. Vier. Das een mooi woord en getal. Dubbel.
Monique, Anna en ik gingen (ik mocht mee) een duik nemen, want de golven waren lekker hoog. We liepen langs de rode vlag. Hoe zat dat ook al weer? Ver voorbij de reddingsbrigade namen we een duik. We waren toch gespot. Rood betekent zoiets als verboden te zwemmen. Ik wil dan weten of dat echt zo is en of er een straf op staat. Wij zijn opgegroeid aan zee en weten bij deze wind echt wel dat we niet dieper moeten dan kniehoogte. Gelukkig hadden we die frisse duik al gehad.