vrijdag 16 juli 2021

Snotneus

Kreeg ik even verkoudheid om m'n oren. Dinsdagavond 23:00 uur gingen mijn beide neusgaten dicht. Zo dicht dat ik bij het slikken bijna stikte. Twee dagen op bed gelegen. Op afstand in de watten gelegd. Mars was immers te gast op een schilderklus. Teun haalde op advies van Floortje kippensoep bij de biologische slager in Schoorl. Monique bracht sinaasappelen en stoombad kruiden. Yve tipte om citroenen en limoenen te nemen. Ik deed ze in de thee. Ook het advies om veel te slapen kon ik opvolgen. De afspraken afgezegd, want verkoudheidsklachten zijn nu eenmaal best hetzelfde als die van Covid.
Getest en uitslag negatief. Ik rust nog even uit met de gedachte aan de lieve en zorgzame mensen om mij heen. Dat realiseer ik tijdens ziekbed meditaties. Als ik toch aan het helen ben, dan ook maar dagelijks wat extra meditaties. Pluk de dag, waardeer wat goed is. Zeker nu, met de water ramp en de dood van Peter R. de Vries. Ik heb lief. Heb lief, zelfs een snotneus.