dinsdag 6 juli 2021

Rit om de beker

Bekers vers uit de oven naar Blauwdruck gebracht. Altijd leuk om een ritje te maken. Muziek aan en stoppen waar het licht mooi is. Een vorm van vakantie en vrijheid. Prachtig cadeau ook die Enkhuizer-Lelystad-dijk. Er stond een afspraak in Lelystad. Zo kwam het dat ik de rit naar Zwolle vandaag maakte. De bekers warm ingepakt. Nog net even een foto, snel inpakken en onderweg naar Lelystad. Naar mijn docent handvaardigheid van de middelbare school. Zo bijzonder mooi om daar nog contact mee te hebben, met Nita van Joolen. Altijd een inspiratie geweest.
Nieuw en speciaal voor Blauwdruck gemaakte bekers afgegeven. Jorien vond mijn keramiek te net. Alsof het van de fabriek kwam. Dus werkte ik het minder strak af. Ook was het verzoek, wit en groot. Dus ga naar Blauwdruck Zwolle, voor deze grote witte handgemaakte bekers. Met een X in geel. Want alsof het de kus van de juf is. Grappig was dat de invaller van Jorien dacht dat de beker was afgekeurd, vanwege het gele kruisje. Die associatie had ik niet eerder. En toch snap ik het wel. Bomen krijgen ook een kruis voor ze gekapt gaan worden. Ik hou van dubbel. Al is mijn voorkeur voor X-en een kus, een kus van de juf. Een kus van liefde voor jou, van de maker.
Van het werk met spreeuwen van Laura Zwaneveld word ik ook altijd blij. Fijn om in dezelfde ruimte als het werk van Laura te exposeren. Marjolein, verving vandaag Jorien van Blauwdruck, en zij gaf me als kijktip om naar het eindexamenwerk van Artez te gaan kijken. Dat deed ik. Goeie tip.