dinsdag 23 maart 2021

Tulp maan mal

Tulpen zijn uitgebloeid en nu op z'n mooist. De bloesem is van de rode beuk van de buren. De maan is van niemand. Die kreeg ik er bij.
Vandaag druk geweest met mallen maken. Eentje is er af. Ik herkende de werkwijze van mijn pa erin en dat vond ik leuk. Ik vond het zelf namelijk nogal goed dat ik steeds weer opnieuw probeerde om de mal precies zo te maken zoals ik voor ogen had. Niet de mal. Wel het eindresultaat. M'n pa is echt knap in het verzinnen van handige dingen met handige kneepjes. Daar dacht ik van de week over na toen ik op het IJsselmeer kitesurfers bezig zag. Mijn pa houdt van zeilen en andere jongensdingen. Vaak gingen we na schooltijd surfen of zeilen. Mijn vader knutselt graag hele inventieve dingen. Dat heb ik niet, dacht ik vrijdag nog. Vandaag herkende ik toch wat van mijn pa. In ieder geval doorzetten tot er een oplossing is.