maandag 22 maart 2021

Eén spreeuw, twee keer

Laura Zwaneveld volg ik op Instagram via Blauwdruck Zwolle, ons verkooppunt. Ik word ook steeds enthousiast door haar aanstekelijke enthousiasme voor zwermen spreeuwen. Vrijdagochtend tijdens het inpakken van mijn nieuwe werk voor Blauwdruck zag ik een spreeuw in onze tuin. Nooit zitten er spreeuwen in onze tuin en ik vind het zo mooi en klinken zo leuk. Daar moest even tussendoor een foto van gemaakt worden.
Bij Blauwdruck maak ik een rondje door de winkel, nog een rondje. Zoveel mooie spullen daar, ik moest wel iets kopen. Drie rondjes. Ik kan niet kiezen. Tot Jorien mij koffie aanbied en ik het van de toonbank pak. Daar staat ie! Die ene spreeuw! Ik kan niet anders. Ik kan echt niet een zwerm van Laura Zwaneveld kiezen nu. Ik ben gevallen voor deze.
Nieuw servies afgewassen. We hebben volgens Marcel nu een zondagsservies. Zaterdag kocht ik bij Rataplan drie borden met gele roos. Thuis had ik direct verlangen om heel het servies te kopen. Dat deed ik dan ook.
Vanmiddag gaf ik het werk van Laura een plek in mijn atelier en ineens kwam het moment van vrijdagmorgen terug. Die ene spreeuw. Wat een toeval en de vrijdag was al zo goed. Daarom ook nog even een dubbele foto. Die was ik vrijdag vergeten te posten. Gouden randjes in Kampen, wolken en één vogel in de lucht.