vrijdag 19 maart 2021

Blauw blauw blauw, geniet de dag met jou

Werkbezoek bij Blauwdruck Zwolle. Wat een feest was dat. Een festival was er niks bij. We reden langs Biddinghuizen, vandaar de associatie festival in mijn kop. Linda en ik gingen samen op pad. Via Hoorn, Zwolle, Kampen en de Poepende man op de Houtsnipdijk, nee, dat is niet de naam, maar wel iets met hout en zo kom ik op die naam. Dat gaat zo in mijn hoofd en uit mijn hoofd. Over de Enkhuizen Lelystad dijk weer terug naar Hoorn en naar huis.
Wat een mooie dag. Prachtig met vele favorieten. Oud, water, goud, vogels, wind, autorijden, kletsen, koffie, wandelen, kunst en wolken. En een appeltje voor de dorst. Die hadden we nodig. Want in Zwolle hadden we de beste friet, volgen het AD. Nou dat klopte volgens ons ook. In Kampen mocht ik ooit exposeren in de Grote Kerk. Groot feest om weer even door Kampen te lopen. Maar een drankje op een terras of een take away van drankjes, dat miste we. Wel zo heerlijk om 's avonds thuis te genieten van een pot verse thee. Dat brengt me bij René Froger. Want hij en zijn gezin bracht ons indirect bij de Poepende man. Vanuit de auto had ik het kunstwerk al eens gezien. Op tv ging Froger er naartoe met zijn auto. Dat deden Linda en ik vandaag dus ook. Wel blauw van de kou, over de dijk teruglopen met een stevige wind ijskracht 6. Dat maakt het rondje compleet. Via Blauwdruck naar blauw van de kou. geniet de dag met jou.