zaterdag 25 december 2021

Starry starry night en een frietje met zonder stress

Kerst is niet mijn traditie. We hebben ooit wel eens gegourmet. Maar we gingen niet op herhaling of maakte ons druk. Waarschijnlijk ook door het breken met de Rooms katholieke kerk van mijn moeder. Vanwege een niet zo'n kindvriendelijke rede. Later werkte mijn moeder ook vaak met kerst en toen ik ook in hetzelfde restaurant werkte was de voedingsbodem voor een kerst traditie er niet. Later met kerst in de kroeg of bij RTL werken hielp niet om een thuis-vier-kerst-traditie op te bouwen.
Met kerst kun je dan maar beter de lichtjes volgen en dat deden we, met z'n vieren. Vieren we toch de kerst. Frietje met, na de wandeling. Die aten we in de auto met een draaiende motor. Want de lippen en vingers moesten weer wat leven krijgen. Was namelijk kutkoud in Amsterdam. We kwamen het Centraal Station uit, en ik wilde direct terug. Gevoelstemperatuur min vijfhonderd, haha.
Maar wat was het fantastisch om langs de route van het Amsterdam Light festival te kunnen wandelen. Een piekfijne avond.