dinsdag 7 december 2021

Ooievaar

Associaties met geboorte en baby's. Dus mocht deze vogel wel geborduurd worden op een oud baby laken met kant en bloemen. Kant trok ik los. Wat nu weer gek is, want ik ken ook een Ooievaar/Stork die dol is op kant. Althans, dat denk ik, want ooit mocht werk van mij mee naar Istanboel voor een expositie 'Kant'. Dat was fijn.
Op de verjaardagskalender zie ik zijn verjaardag al dagen aankomen. Misschien daarom wel dat ik de ooievaar maakte.
Toch even de naam opzoeken. Want nu wel nieuwsgierig. Lees ik dat het een geluksbrenger, schatdrager (audo - rijkdom - bara - brenger/drager) is en de Latijnse naam is Ciconia Ciconia. Nou ja! Ik hou van dubbel! Ook grappig dat die ene Stork ook van dubbel houdt, zeker als het gaat om zijn dochters.
Over dochters gesproken. Mijn opa en oma lieten mijn pa, als jong kind, met een ladder naar de dakgoot gaan om kikkers in de dakgoot te leggen, als voer voor de ooievaar. Vlak daarna kreeg hij weer een zus.