maandag 27 december 2021

Mis(t) en mus(t)

Vogels kijken, werken en wandelen in de mist. Ik protesteerde van de zomer nog toen ze de bosjes op de Rozenlaan achter ons huis gingen ruimen. De mussenbosjes noem ik ze. Want dat bosje klonk altijd vol mussen getjilp. Zelfs de provincie kwam er aan te pas. Een vriendelijke meneer belde terug. Helaas was het excuus van Gemeente Schagen slap, in mijn ogen natuurlijk. Het ging om zicht en veiligheid. De vriendelijke meneer vroeg me om de volgende keer wederom te bellen. Want mussen hebben recht op hun eigen plek. Als ik dan tijdens het ruimen belde, dan kon hij er nog een stokje voor steken. Kon hij de verdwijning van mussenbosjes voorkomen. Toch nog kreeg ik een goed gevoel, het gaf me moed.
Wel maakte ik me druk. Want waar zitten ze nu dan veilig. Daar ben ik nog niet achter. Wel dat ze sinds kort hier komen eten. Met veel. Een must voor mijn oog.