maandag 25 maart 2024

Spekkie voor mijn bekkie

Die kinder zoeternij, is dat een woord zoeternij? Best een gek woord. Het zal wel lekkernij zijn. Goed, die kinder zoeternij zit er bij mij in gebakken. Bij roze en geel denk ik altijd aan ruit spekkies. Van de week weer toen ik langs de bollenvelden reed. Vanmiddag even een foto gemaakt. Het was de bedoeling om wat meer foto's te nemen, maar de auto had ik op de oprit gezet en met een vaart kwam de enorme trekker aangereden, met gif. Dus stapte snel in voor ik er onder zat. Onder de trekker. Want die ging zelf ook weg van dat gif.
Verderop nog even gestopt bij blauw geel, das ook een mooie combinatie. Een overvloed aan geur. Niet normaal. Soms hebben mensen twee of drie hyacinten in een pot in huis staan, dan denk ik al, wat een geur. Nou dit dus keer twintig duizend. Beetje gesnoven, want toch wel lekker. Na de koffie, in het zonnetje, aan het werk. Kippen naaien. Hahaaa. I fok chicken....... Die uitspraak van Luns toch.