zondag 11 augustus 2024

Gele pruimen sinaasappeltaart

Twee weken terug tekende ik bij de Art Journal workshop van Mariëtte Ciggaar het recept van een pruimen-sinaasappel taart. Vanmorgen gingen Teun en ik naar de Toko en ik zag daar prachtige gele pruimen liggen. Ik ben dol op geel. Dus die taart moest voor de visite van vanavond worden gebakken. Teun kookte een verrukkelijke Saoto sope voor ons en als toetje hadden we de taart.
Voor de komende exposities ben ik nu aan het werk met weidevogels. Met name door mijn deelname aan Kunstroute Krommeniedijk en het thema 'Weidevogels', ontstaan omdat Fort K’IJK, het ‘weidevogelfort’ van het Landschap Noord-Holland ook een deelnemende expositie locatie is. Een prachtige locatie, ik ga er zeker zelf ook kijken. Een wat groter formaat, dat was een advies. Deed ik niks mee, tot nu. Ben benieuwd wat hier uitkomt.