zaterdag 10 september 2022

Kolder in de Kop - dag één

Kolder in de Kop op 10 en 11 september is voor mij de zomer afsluiting op Johanna's Bos. Drie maanden werkte ik mee aan het Kimono project van Tine van Wel. Ik mocht aan één van de vijf kimono's werken. Op initiatief van Tine van Wel werkten vijf vrouwen elk in hun eigen atelier aan een kimono van ongebleekte katoen. Eens in die drie maanden was er tijdens de Open tuin dagen een presentatie van dat proces. Dit weekend doen we dat voor de vierde keer. We tonen het eindresultaat. We zijn: Tine van Wel, Henriëtte van de Winden - Roggeveen, Mirjam Venneker - van Lierop, Henny Maud en ik. Ik mocht ook nog exposeren in de grote schuur op het erf.
Naast kunst is er allerlei cultuur, theater en muziek zoals het optreden van de muziekvereniging Wieringerwaard. Genoten van de moeder op saxofoon en haar kinderen. Mijn oog was al gevallen op de speelgoed auto's voor de tribune. Een mooi detail. Tijdens haar solo stond ze op en binnen een paar tellen was die stoel gevuld met haar kinderen. Wat ontroerend mooi vond ik dat om te zien.
Sowieso was ik overal door geroerd. Ik geef de lockdown steeds maar de schuld van mijn emoties. Wat kan ik toch genieten van kunst, muziek, cultuur en festivals. Leve het samenzijn!
Fijne ontmoetingen ook met kennissen, vrienden en vriendinnen en nieuwe ontmoetingen met onder andere de kinderen van Tine en Ben, Henny en met de Judithen. We waren er op uitgekozen denk ik. Er waren er veel van. Judith van Studio Jude en Judith van 'Ju ziet U'.
Wel nog naar het strand geweest. Want hoofd moest wel even leeg. Morgen weer een dag. Dag twee van Kolder in de kop bij Johanna's Bos.