vrijdag 23 september 2022

Het rauwe droombeeld

Nieuwe werken uit mijn serie Stofwisseling 'Onderwater dromer' en 'Alice kan ook niet altijd maar bloemetjes poepen'. Mijn atelier in ons nieuwe huis is af. Nog wel een ladekast inruimen. Das bijzaak. Fijn aan het werk zijn lukt uitstekend. Nog maar eens wat werk gemaakt over dromen en perfectie. Omdat ik me vaak afvraag, en heb afgevraagd, hoe ik imperfectie kan toepassen in mijn leven. Ik bedoel dat ik het wil accepteren. Mijn eigen imperfectie, of eigenlijk in mijn werk. Het is perfect gelukt. Hahaha. Ik droom nog even verder. Kan ik immers ook goed. Net als nadenken, vragen stellen, piekeren.
Met de verhuizing is alles in beweging. Ook mijn leven. Voelt heel goed. Alles even door de war. Over war gesproken, geschreven. Op een festival zag ik iemand met een G-star shirt met de tekst 'RAW'. Ik zag 'WAR' het Engelse woord. Ons Nederlandse 'war' is wat mij betreft een beter woord. Lekker in de war en omgekeerd is het raw en dat brengt bij mij op rauw. Om maar uit dat sprookje te stappen. Nou ja, sprookjes zijn niet zoet. Sprookjes zijn meestal ook rauw. Leve de imperfectie van het rauwe leven.