donderdag 24 mei 2018

Zeespiegel

Spiegeling van de zee. Ziel van de zee. Kracht. Krachtstroom. Er kwam een enorme inspiratie bij me op tijdens de koffie buiten aan tafel met de nieuwe zwarte Zeee serie borden voor me en de vogels aan het eten en een merel in bad.
Zo goed dat de eerste borden zijn mislukt. Deze zijn mooi. Het doet me goed, die serie maken voor strandtent Zilte Zucht in Callantsoog.
Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat dan ook. De borden uit de gekochte mal zijn best lelijk en standaard. Maar ja. Mal gekocht, dus dan ook gebruiken. Niet direct mijn fouten toegeven.
Voor alle onderdelen, soepkom, bekers en mokken, van de serie Zeee maakte ik de mal zelf. Dus. Soms moet je fouten maken, als je een bord voor je kop hebt (ik vind dit dus een hele grappige). De borden mallen, voor de kleine en grote zwarte borden, nu ook zelf gemaakt.
Wat een fijn begin van de dag.
Daarna liep de inspiratiestroom wat anders. Niet met een heel inspirerende stroom. Dat lag wat verder onder de zeespiegel. Meer op de bodem.
Maar! Ik ga gewoon terug naar de inspiratie die ik kreeg bij de borden aan het begin van deze dag.
De zwartbakkende gietklei is op. Maar ik ga binnenkort nieuwe halen. Niet alleen ik wil er meer van, om mij heen is er interesse. Overstromen in de borden.