vrijdag 9 december 2022

IJszee in de achtertuin

De werkkleren had ik al aan. Koffie op en klaar om aan het werk te gaan aan ons nieuwe huis. Ik ga toch. Zulk mooi licht. Alles ijskoud.
Het was ook werkelijk de moeite waard. Die wandeling in de zogenaamde achtertuin van ons. Zo dicht aan zee.
Vanmiddag mocht ik nieuw werk afgeven bij Kunstuitleen Kranenburgh. Ook heel fijn. Op de terugweg even langs galerie Klein Zwitserland om wat oude prentenboeken af te geven bij Willem Schotten. Omdat ik zo'n fan ben van zijn werk, kan ik dat niet laten. Nog een leuke ontmoeting met een werk van Eddy Kaijser. Die blijkbaar net zo dol is op water in plastic zakken als ik. Bij mij kwam die liefde al op de lagere school op gang. Door het zien van de verkoop van aquarium vissen bij de dierenwinkel. Een kleurige vis in een transparante zak vol water.