woensdag 11 augustus 2021

Gouden barst

"Golden years, u wap wap, angel". Ik ga er spontaan een liedje van David Bowie van zingen. Al dat goud op mijn werktafel. De scherven aan elkaar geplakt. Heel wabi sabi met mijn Kintsugi set. Ik moest wel zen zijn. Want mijn handen moesten fungeren als lijmtangen. Wat een geduld heb ik kunnen oefenen zeg. Wel lekker tot mezelf gekomen.
Een paardenbloem test gedaan. Ik werd daar heel blij van. Alsof ik als kind net had ontdekt hoe dat zit met luchtbellen en natuur. Ik had namelijk een foto gezien en wilde dat nu zelf ontdekken. Ik deed de test overigens meerdere keren, op meerdere plekken. Zo ook in een sloot bij de Kakelepost tijdens een wandeling met Monique. Wat was het broeierig ineens. Met die laaghangende schoonheden aan de horizon leek er onweer op komst.
Toch niet hier. Want als afsluiter aten Mars, Teun en ik onder een strak blauwe hemel, bij Struin, Camperduin. Altijd fijn.