donderdag 13 juni 2024

Feestelijk ontbijt

Gisteren vergeten de gebakjes op te eten die Mars bij de bakker had gekocht. Dus stond ik op met de gebakjes in mijn hoofd. Weer eens wat anders dan een liedje. Dus koffie met gebak werd mijn ontbijt. Verrukkelijk Italiaans ontbijt. Term heb ik eens bij mijn vriendin in Lissabon bedacht, toen we verse cake als ontbijt aten.
Drie werken uit mijn serie Rare vogels gemaakt. Ik deed een poging om een nat geregende huismus te maken. Met veren door de war van water en wind. Want wat een regen. En las ik ook nog eens dat de jongen er onder lijden. Door koude sterven, vanwege niet helemaal kunnen opdrogen en dus steeds minder gaan bewegen en dan gaan de ouders ervan uit dat ze genoeg te eten hebben gehad. Zielig.
Mijn nicht op Aruba is vandaag jarig. Dus was het eigenlijk een prima idee om vandaag de gebakjes te eten. Twee halfjes, één halve slagroomschnitt en een halve kardinaal. Want ik wil nooit kiezen. Dubbel op.