dinsdag 23 april 2024

Soms blijf ik plakken

Soms werk ik op kantoor of in een fabriek. Deze week zie ik bergen en stapels. Bergen werk uit serie Rare vogel die, voor de stevigheid, een stuk karton op de achterkant krijgen. Stukken plakfolie en karton gesneden. Namen van de vogels en mijzelf achterop geschreven. Ik neem me voor om dat elke keer als ik nieuw werk heb dat te doen. Daar blijft het bij. Met als gevolg dat ik zo af en toe een aantal dagen stapelwerk doe. Dan mis ik zo het creatieve proces en ben altijd bang dat ik het daarna nooit meer doe. Dat ik in het stapels-maken-fabriekswerk blijf. Want eigenlijk vind ik het ook prettig, dat gerepeteer. Ik moet zelfs oppassen dat ik niet heel de dag binnen in mijn atelierfabriek blijf. Want het excuus om mezelf los te lopen, om een creatief proces op gang te brengen, is er dan niet. Dus hup wandelen. Hoofd leeg, ideeën vol.