donderdag 27 april 2023

Groen boven

Toen de Koning Koning werd dacht ik na om te gaan trouwen met Marcel. Last had ik van die naam. Mijn achternaam is Koning. Dat is wel zo gebleven. Ging wat ver om mijn naam te veranderen.
Vandaag duik ik onder. Een republiek activist ben ik niet. Wel hoop ik dat ooit het Koningshuis verdwijnt en het geld naar al die mensen en kinderen gaat die vandaag honger hebben. Leve de rijkdom voor iedereen!
Dus vier ik geen Koningsdag. Wel deed ik een wasje, een wandeling met Eline, poetste en maaide het gras. Tijdens de wandeling zagen en hoorde we veel vogels. Ademde gif dat over de tulpenvelden ging. Zagen jong groen blad en een Bont zandoogje. Een vlinder die ik hier in Callantsoog vaker zie en steeds de naam vergeet. Want elke keer als ik het opzoek denk ik, ohja, die had ik al eens opgezocht.