zondag 26 juli 2020

Vijftig worden en alles is oud roze

Sinds dat ik vorige maand vijftig ben geworden lijken de nieuwe bloemen in de tuin wel allemaal oudroze te zijn. Vreemd. Wel blij mee, want nooit eerder was de tuin zo kleurrijk. Als cadeau en regel-overtreder geef ik mezelf water. Niet over mezelf. Ik geef de planten in de tuin, tegen al het advies in, water. Lekker punk! zo op m'n vijftigste. Anarchisme ten top. Verder dan dat ga ik ook niet in het overtreden van de regels.
Toch voelt het als een soort van compensatie voor alles waar ik me aan moet houden zodra ik de poort uit ben. Als ik die poort al uit ga. Want jeetje, wat bleven die kasteelpoorten aan het Doornenhof vaak dicht. Wel werkte ik me thuis drie keer in de rondte in m'n torenkamer. Ook wel bekent als atelier. Koninklijke plek. Nu voel ik wel weer de behoefte om wat draken te verslaan in die rare tijden buitenwereld. Voor nu geniet ik als vijftig jarige Koning van de oudroze bloemen in onze paleistuinen.