zondag 23 juni 2019

Stik heet

Amsterdams goud in een klein potje, een mooi cadeau van de Mokumse Imkerij.
De spring bok was nog niet klaar, toch jammer want is het dan nu toch een zomerbok? Omdat ik er toch was, tijdens de hitte, stikte ik nog even door in mijn atelier. Ik maakte een klaproos. Even anders dan de anderen uit de serie 'Schijnen in kwetsbaarheid'. Toch zet ik hem in die serie.
De bok heeft geen serie. Hm? Soort van rommelig. Ik ga er één bedenken wat voor titel ik de serie geef van hen die er eigenlijk niet bij horen. Want daar voel ik wel wat voor. Daar hoort een liefdevolle titel bij.
Owhja, en ik zie dus nu werkelijk overal mijn installatie in, in de oplichtende wolken, zoals te zien in de nacht van de zonnewende 21 juni en een aantal dagen daar voor ook al. Nu zie ik de zee, waar mijn kunst installatie op geïnspireerd is, ook in de koffie. Voorheen heksenkoffie.