zondag 2 maart 2014

Zonnige zondag

'Mien waar is mijn feestneus? Mien waar is mijn neus? Waar is mijn feestneus gebleven?...' Hier thuis, op de bank. Daf ligt namelijk net zo lang in de zon tot zijn neus helemaal rood van de warmte is. En ook ik doe mee. Ik ben snot verkouden en mijn neus ziet er daardoor ook best feestelijk (lees vreselijk) uit nu. Het is immers carnaval.
Vandaag fijn en rustig in het zonnetje in mijn atelier aan nog een aantal ao mini's gewerkt. De roze, was een meer dagen project, nu zijn de roze rondjes samen gegaan met ge-thinnerdrukte parels en is de lijst op zijn kant gedraaid. De tulp borduurde ik op een oud wit al met tulpen geborduurd lapje, waar, zo stel ik me dat voor, vroeger een melk kannetje en een suikerpotje op werden gezet, tegen kringen op tafel. De witte mini, met blauwe schelpjes en stukje keramiek, en de tekst 'water' in spiegelbeeld is nog in wording. Er brak namelijk nu al een schelpje, had ik wel verwacht, de vraag is alleen of ik het nu weer opvul met een ander schelpje of dat ik hem nu eigenlijk beter vind. Is het breken van de schelp een cadeau? Of werk ik er nog aan verder?
Vanaf vanmorgen had ik al (Lazy), sunny aftenoon in mijn hoofd. En lente, ik ben er klaar voor. Kom maar op.