donderdag 10 oktober 2013

Loslaten is de hoop opgeven op een beter verleden

Quote van Kees van Zijtveld

Dusssssssssss
Ik ben heel goed in vasthouden en geloof dat je je kwaliteit moet ontwikkelen om de andere dingen mee te liften. Waarom beweren veel mensen tegen mij dat het beter is om los te laten? Ik zie het namelijk niet voor me als kwaliteit. Het is toch handig dat als je ergens naar toe rijdt, dat je dan nog in je hoofd vasthoudt hoe je terug kunt komen? En knuffelen is fijn, dat is ook een mooie vorm van vasthouden. Voor beide is natuurlijk wat te zeggen. De balans moet er zijn. Ha! Laat die er nou bijna nooit zijn bij mij. Het is altijd veel of weinig, rennen of stilstaan. Balans. Zou ik dat eigenlijk wel willen? Ik verlang soms dingen. En diep in mij wil ik dat helemaal niet. Nou lekker dan. Helder, noemen ze dat bij pubers recalcitrant? Daar gedij ik dus in. Tegen de muite in. Het was nooit anders. En dat verlang ik ook niet te veranderen. Het is wel interessant en het houdt me al een tijd bezig. Misschien al wel drie jaar nu. Bijna ben ik dus nu al bijna professioneel vasthouder.