maandag 2 september 2013

Ik in het Stedelijk

Mijn dromen zijn in ieder geval goed. Tjee hej, wat had ik een wonderlijke droom.
Tijdens het programma Zomergasten gisteravond had Daan Roosegaarde het over dromen en die nastreven. Meteen vraagtekens in mijn hoofd. Maar...., ja maar, ja maar. Hoe zit dat dan? Heeft iedereen van die grote dromen? Of kleine dromen nastreven, kan dat ook? En hoe zit het dan met de mijne? Nou vannacht werd dat wel weer duidelijk.
Mijn werk hing in het Stedelijk, tja het is mogelijk. Blij. En de grap is, ik wist het niet, (we hebben het hier over mijn droom), het was als een verrassing (voor mij) want degene die het geregeld hadden deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat mijn werk daar in het Stedelijk Museum was.
Ik moest echt huilen om de werkelijkheid vanmorgen vroeg........ mijn oude favoriete spijkerbroek van 10 jaar geleden die ik aan probeerde wil nog steeds maar niet meer passen, de aanblik van de afwas van gisteravond, een verharende hond, de zieke kat..................... Ik verlang nu al naar mijn bed voor een volgende droom.