zondag 7 oktober 2012

Contrasterend ge(en)zin-weekend

Gister tikibad met ook een half uurtje Duinrell, als je er toch bent, wild spannend en met veel lawaai en extase. Had ik al een tijdje geleden beloofd, maar had vreselijk veel tegenzin (ikke: ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet). Drukte en herrie, daar ga ik kapot aan. Maar met enige schroom kan ik melden dat ik de glijbanen toch best leuk vond, vooral om samen op een 8-vormige zwemband keihard door een donkere racebuis te gillen. En vandaag gingen we met z'n drieën, (nu een dochter: ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet), naar Het Danspaleis. Daar waren de verzoeknummers heel relaxed en zaten de meeste mensen rustig glundert voor zich uit te kijken. Mijn meisje bleek toch ineens een zwak te hebben voor een heel mooie oude dame die heel lief en vertederend naar haar zat te kijken. Toen we de danszaal verlieten groette ze de dame met een roze bloem.
Het terug ketsende gegil tegen de helblauwe tegels van het tikibad was mij iets te heftig. De zondag iets te relaxed om echt even lekker te kunnen zwingen. Een mix van deze twee zou een goeie zijn: met een relaxed muziekje op een 8-vormige zwemband dansend door een suisbuis te gaan met een glunderend en zwijgend publiek.
173