donderdag 30 april 2020

Fijne Koning-in dag

Het gezicht in het gras en de gele kwikstaart. Tijdens ons buitenommetje volgen wij veel vogels. Al een paar keer zien we een vogel die lijkt op een strandloper, steenloper en een plevier. Goeie naam, zit een vier in. Altijd goed. Laten we vieren. Het vogeltje heeft een laag geluid en gele poten. Verder geen idee welk soort het is. Beetje irritant. Haha, dat vindt Teun ook. Elke keer als ik tijdens het wandelen stop om te spotten. Ik weet nog hoe maf ik het vond toen ik op m'n zestiende voor het eerst met de familie van Marrit op vakantie naar Frankrijk ging. Dat de ouders de auto langs de kant zetten om naar een bloemetje langs de kant te kijken. Of dat ze gingen wandelen met een bloemengids in de aanslag. Ik ken inmiddels ook allerlei bloem en vogelsoorten.
Soms denk ik dus, tijdens deze intelligente lockdown, aan mensen die ik lang niet heb gesproken en vraag me af hoe het met ze gaat. Ik droom enorm veel over De Parade. Het doet me meer dan ik dacht, geen festivals dit jaar. Mieke ken ik ook van de Parade en ineens vroeg ik me af hoe het met Mieke zou gaan.... Ze is al vijf jaar dood.
Het komt ook vast door de zelfgemaakte bonbons die ik zo af en toe uit de vriezer haal. Samen met Mieke deden we een aantal bonbon workshops. Om er ons werk van te maken, bonbons maken. We hadden zelfs een eigen label: Inchoc.
Morgen gaat Teun ineens weer aan het werk. Dus vandaag ben ik lekker dicht bij haar in de buurt. We lunchen, drinken fruitshakes, wandelen buitenom en kijken Oogappels. Fijne serie. Teun haar tweede naam is Ko-ning. Het was een fijne Koning-in dag.