dinsdag 21 april 2020

Verlangen naar de iep van morgen

Vandaag heb ik aan één stuk doorgezet om alle nieuwe bestellingen mondkapjes klaar te krijgen. Ik snap het patroon nu inmiddels zo goed dat ik er harde muziek bij kon hebben. Meestal werk ik in stilte. Heel soms kan ik er een muziekje bij hebben, vanmiddag.
Op het ritme van de muziek zijn alle nieuwe bestellingen klaar. De Staat, ik hou van ze, Keane omdat ik ineens zo'n verlangen had naar live muziek en ik ze een aantal jaren terug zag in de HMH en ik alle nummers mee kon zingen, ze hadden toen namelijk nog maar één album en de zanger van Keane zingt ook vals, dus deed ik ongegeneerd luidkeels mee. Ook muziek van Mondo Leone draaide ik, die ik op de Parade leerde kennen, want tussen de bestellingen zat er ook eentje van een oud Parademedewerkster, dus verlangen naar festival...
Zucht. Ik was daar vanmiddag natuurlijk al mee bezig, dat van die persconferentie van Mark Rutte. Dat er gekeken werd naar België en Duitsland had Teun gister al voorspeld en ik wist dat ze gelijk zou krijgen. Geen festivals en concerten tot 1 september...
Omdat ik vandaag enorm verlangde naar morgen ging ik als een malle door de bestellingen mondkapjes heen Alsof het een beloning is wat ik morgen krijg. Dat is het ook. Ik ben zo trots en blij dat ik via Maartje Jaquet betrokken ben bij Springsnow festival. Morgen mag ik een iepenblad borduren tijdens het Springsnow festival, dat traditie getrouw begint op 21 april en een hele maand duurt. Nog heel even en dan sneeuwt het weer overal en met name in Amsterdam iepenzaadjes.